Проведені батьківські збори з батьками майбутніх першокласників.
Протягом навчального року проводились науково-практичні семінари, майстер-класи, презентації та творчі звіти вчителів, на яких розглядались актуальні проблеми початкової освіти, приймались рішення по впровадженню інноваційних технологій, поширенню кращого педагогічного досвіду.
Зокрема:
- Перед початком навчального року відбулася науково-практична конференція «Старт НУШ», на якій опрацювали інструктивно-методичні листи та рекомендації МОН України щодо початку нового 2018-2019 н.р., вимоги щодо ведення класного журналу та планування у 1-4 класах і групі продовженого дня (серпень 2018, Миргородська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №9 ім. І. А. Зубковського).
- Науково-практичний семінар «Безоцінкове навчання: від теорії до практики» (жовтень 2018, Миргородський навчально-виховний комплекс (дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчальний заклад) «Гелікон»).
Теоретичний блок семінару розпочала Синельник Валентина Михайлівна. Вона ознайомила із основними принципами безоцінкового навчання. Також наголосила, що безоцінкове навчання є однією з умов особистісно-зорієнтованого навчання. У даній системі оцінювання контроль і оцінка повинні відображати, перш за все, якісний результат процесу навчання, який включає не тільки рівень засвоєння учнями знань з предметів, але й рівень розвитку учнів.
Учителі Яненко М.М., Микитченко О.О., Кряквіна О.В. та вихователь групи продовженого дня Продьма О.В. розповіли про правила роботи із зошитом самооцінки «Мої досягнення» і журналом якості оцінки. Також ознайомили із алгоритмом оцінювання перевірних робіт та в якості набуття досвіду запропонували оцінити роботи школярів.
- Квест. Діти з особливими потребами. «Вчимося жити разом» (листопад 2018, Миргородська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3).
Голова МО ЗОШ №3 розширила знання вчителів про інклюзивне навчання та дала поради, як знаходити контакт з дітьми з особливими потребами та допомогти їм адаптуватися до шкільного середовища. Вчителі даної школи Лісна Ю.І., Чудан Н.В., Дудко Ю.І., Омеляненко Є. І., Гордусенко Н.А. провели майстер-класи, під час яких вчителі пробували себе в ролі дітей, які мають проблеми зі здоров’ям. Вони навчалися, як знаходити міжособистісний контакт і адаптувати простір для роботи з учнями з особливими освітніми потребами.
- Семінар-практикум «Розвиток творчості та креативного потенціалу молодших школярів на уроках трудового навчання» (грудень 2018, Миргородська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №5).
Голова шкільного методичного об’єднання Мастюк С.О. презентувала досвід роботи даного закладу «Новітні технології на уроках трудового навчання в початковій школі».
Під час практичного модуля учасники семінару активно долучилися до роботи в групах. Було проведено чотири майстер-класи з виготовлення новорічних іграшок із пластикових пляшок, 3-D сніжинок із паперу, вітальних листівок у техніках «айріс фолдінг» та «ізонитка», композицій із використанням фруктів та овочів.
Керівники майстер класів Чукаліна В. В., Левун Н.В., Моршна Л.М., Шленськова В.М. проявили креативність, творчість та змогли захопити новими ідеями всіх присутніх.
Учитель Кошельнікова Л. М., використовуючи метод «шести капелюхів», підвела підсумки роботи семінару.
- Майстер-класи «Ігри та вправи на формування навичок спілкування і співпраці» (березень 2019, Миргородська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7).
У ході семінару вчитель даної школи Іванова В.Б. довела, що кубики ЛЕГО дозволяють перетворювати числа, слова і поняття в реальні моделі, які можна чіпати, обговорювати, змінювати. Вона ознайомила із власною презентацією «Шість цеглинок в освітньому просторі», а також провела майстер-клас «Математика та українська мова з ЛЕГО».
Учитель початкових класів Шпак І. М. провела майстер-клас «Метод проектів «Пізнай Україну». Ірина Михайлівна наголосила, що залучення молодших школярів до проектної роботи сприяє формуванню в них таких компетентностей: уміння працювати в колективі; уміння розділяти відповідальність; аналізувати результати діяльності; відчувати себе членом команди.
- Науково-практичний семінар «Спрямування всебічного розвитку дитини на реалізацію особистості в соціумі» (березень 2019, Миргородська гімназія ім. Т.Г. Шевченка).
Семінар проходив у вигляді гри «Хто зверху». Учасники розгадували ребуси, запропоновані Борисенко Л.О.; за допомогою ЛЕГО – загадки, підібрані Ксьонз О.П.; брали участь у грі «Ненаголошені Е, И в словах», яку провела Кармаза Т.Ю.; під керівництвом Чижевської І.В. визначали об’єм рідини, вагу гороху, масу яблук, обчислювали приклади, використовуючи гру «Твістер». Піднімали настрій учасників гри веселі перерви з Пантус Н.В. Дефіле в еко-костюмах, зроблених руками учителів, захопило всіх учасників семінару (відповідальна Білик В.М.). Під час гри «Відгадай, хто я?» педагоги разом з Агутіною Н.І поринули у світ дитинства, впізнаючи казкових героїв та предмети за їх істотними ознаками. А як лірично звучала мелодія «Два веселі гусі» у виконанні учасників гри (відповідальна Побережна О.Д.). Портрети, презентовані командами, показали, як діє НУШ в освітніх закладах міста (відповідальна Докукіна О.Б.). Майстер-клас із виготовлення кумедного бутерброда, проведений Ткаченко Н.М., продемонстрував кулінарні здібності учасників.
Учителі гімназії довели, що поряд із сучасними дітьми повинні знаходитися творчі люди, які здатні володіти нестандартними методами.
- 20.03.2019 – учителі взяли участь у конкурсному відборі підручників для 2 класу закладів загальної середньої освіти (наказ МОН України від 01листопада 2018 року №1190 «Про проведення конкурсного відбору проектів підручників для 2 класу закладів загальної середньої освіти»
- «Українська мова та читання» підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Авт.: Остапенко Г.С.
- «Англійська мова» підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти (з аудіосупроводом). Авт.: Мітчелл Г.К.
- «Англійська мова» підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти (з аудіосупроводом). Авт.: Будна Т.Б.
- «Математика» підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти. Авт.: Гісь О.М., Філяк І.В.
- «Мистецтво» підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти. Авт.: Масол Л.М., Гайдамака О.В., Колотило О.М
- «Я досліджую світ» підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Авт.: Волощенко О.В., Козак О.П., Остапенко Г.С.
- У березні 2019 р. у ЦЕВі з метою надання реальної допомоги вчителям початкової школи у розвитку методичної компетентності, сприяння досягненню значимих і стійких змін у професійній діяльності було проведено педагогічний коучинг «Нова українська школа: від гасла до реального втілення ідеї». Учителі міста мали змогу поспілкуватися із співавтором Стандарту, Типової освітньої програми, завідувачем відділу початкової освіти Інституту педагогіки АПН України Онопрієнко Оксаною Володимирівною. У ході зустрічі були відпрацьовані форми, методи та прийоми організації навчальної діяльності учнів з урахуванням їхніх психологічних особливостей.
- У квітні 2019 р. на базі Миргородської ЗОШ І –ІІІ ступенів №3, під час тренінгу «Гра по-новому, навчання по-іншому», тренер LEGO Foundation Анна Шварова розкрила освітній потенціал гри з ЛЕГО-конструктором, ознайомила вчителів 1-х класів із новими формами компетентнісного навчання за допомогою розвивальних цеглинок — методикою «Шість цеглинок», надала учасникам практичні рекомендації для максимально ефективного використання різнокольорових цеглинок для навчання та розвитку дітей.
- У травні 2019 р. на базі Миргородської ЗОШ І –ІІІ ступенів №3 для вчителів та асистентів педагога, які працюють у інклюзивних класах, було проведено засідання з елементами тренінгу «Супровід родин, що виховують дитину з особливостями розвитку». Обговорюючи актуальні проблеми, психолог та соціальний педагог цієї школи Покиньборода С.Б. наголосила, що головне у співпраці навчального закладу і родин, які виховують дітей з особливими освітніми потребами, – це встановлення довірливих стосунків, що мають базуватися на активній співпраці, взаєморозумінні, довірі й толерантному ставленні. За таких умов батьки відчувають власну значущість, важливість своєї ролі в адаптації та розвитку їхньої дитини, усвідомлюють, що вона живе повноцінним життям, перебуваючи серед здорових однолітків.
Фахівці ІРЦ Чех Людмила Іванівна, учитель-логопед, та Чумак Анна Миколаївна, учитель-дефектолог, ознайомили вчителів початкових класів та асистентів педагогів зі зразками висновків щодо комплексної оцінки розвитку дитини та обговорили питання організації роботи команди психолого-педагогічного супроводу дітей із ООП у ЗЗСО.
Саме комплексний підхід допоможе батькам та дітям у вирішенні складних проблем.
Своєрідність роботи в інклюзивних класах та вміння застосовувати знання з основ інклюзивної освіти та методики навчання дали можливість учителю початкових класів Голуб Світлані Іванівні стати учасником другого туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2019» у номінації «Вчитель інклюзивного класу».
Із метою підвищення методичного та практичного рівнів професійної компетентності вчителів початкової школи та вихователів груп продовженого дня, які навчатимуть учнів 1- х класів відповідно до Концепції «Нова українська школа», у період з вересня по листопад та з березня по травень були проведені очні сесії.
Підвищили кваліфікацію заступники директорів закладів загальної середньої освіти з навчально-виховної роботи у початкових класах за очно-дистанційною формою навчання та разом з вищезазначеними вчителями пройшли навчання у веб-форматі за онлайн-курсом на сайті ed-era.com/nus.
63 педагоги отримали сертифікат, який дає право викладати в 1 класі Нової української школи.
У 2019 році стартує пілотний проект Сертифікації вчителів, у якому добровільно взяла участь учитель початкових класів Миргородської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №5 Мазіна Ксенія Вікторівна.
Тренер-педагог Нової української школи Кічайкіна В.В. є в команді супервізорів (наставників) в рамках підтримки вчителів, які впроваджують концепцію НУШ. Ключові функції супервізора: консультативна, наставницька, функція фасилітатора (модератора).
Відповідно до Закону України «Про освіту» (стаття 54) з метою активізації творчої професійної діяльності, якісної роботи були проатестовані заступники директора з навчальної роботи, вчителі початкових класів та вихователі груп продовженого дня:
- Кічайкіна В.В. – методичний посібник «Формування компетентностей: тренінг – одна із інтерактивних форм роботи вчителів початкових класів в умовах Нової української школи».
- Рожавець В.В. – методична розробка «Формування навичок читання як засіб мовленнєвого розвитку молодшого школяра».
- Якименко Л.Г. – методичний посібник «Навчання на основі ігор в освітньому просторі НУШ».
- Голуб С.І.
- Маслак Л.М. – методичний посібник «Світ чекає нових відкриттів»
- Агутіна Н.І.
- Білик В.М.
- Побережна О.Д.
- Іванова В.Б.
- Чумаченко В.Д.
- Передрій В.І.
Учителі 4-х класів провели ДПА. Учні міста успішно справились із цим завданням. Це свідчить про те, що наші вчителі на правильному шляху: школа розвиває допитливість дітей, їх пізнавальну активність, тобто формує всебічно розвинену особистість молодшого школяра.
Члени МО вчителів початкових класів приймають активну участь в онлайн-конференціях, інтернет-марафонах, вебінарах, тренінгах, де розглядаються важливі питання реформування освіти, розбудовування Нової укранської школи.
Аналіз роботи педагогів, членів ММО дає підставу зробити висновок, що завдання, які випливають із науково-методичної проблеми, в основному виконано. |