Завдання на 2018-2019 н. р.
Робота методичного об’єднання вчителів російської мови та зарубіжної літератури спланована з урахуванням проведеного в 2017 р. моніторингу сформованості методичних вмінь та професійних навичок педагогів, а також відповідно до вимог, які висуває перед освітянами реформа «Нова українська школа». Тож у 2018-2019 н.р. методоб’єднання продовжить працювати над методичною проблемою: «Формування ключових і предметних компетентностей учнів шляхом ефективного поєднання традиційних та інноваційних форм організації навчально-пізнавальної діяльності на уроках зарубіжної літератури та російської мови в умовах реформування освіти», яка є складовою методичної проблеми «Формування та розвиток ключових компетентностей особистості в умовах сучасного навчального закладу». Виходячи з цього, методоб’єднання поставило перед собою такі завдання:
- проаналізувати можливості роботи вчителя по впровадженню нових педагогічних технологій, здатність педагогів до перебудови стереотипів, які склалися раніше;
- на засіданнях приділити особливу увагу обговоренню нового Державного стандарту середньої освіти, який ґрунтується на компетентнісному та особистісно орієнтованому підходах до навчання, враховує вікові особливості психофізичного розвитку дитини на кожному з рівнів освіти, орієнтується на здобуття школярами умінь і навичок, необхідних сучасній людині для успішної самореалізації в професійній діяльності, особистому житті, громадській активності;
- розробити методичні рекомендації щодо реалізації компетентнісно орієнтованого підходу до організації навчально-виховного процесу шляхом використання традиційних та інноваційних технологій навчання;
- опрацювати педагогічні методи, які сприяють формуванню ключових та предметних компетентностей учнів, передбачених новими Державними стандартами.
Окрім роботи над новою методичною проблемою педагоги визначать напрями, форми і методи роботи з обдарованими та здібними учнями з метою їх підготовки до участі у Всеукраїнських учнівських олімпіадах, конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт у МАН, творчих та інтелектуальних конкурсах, змаганнях.
Ураховуючи мету та завдання методоб’єднання вчителів на 2018-2019 н.р., можемо визначити основний напрямок у роботі педагогів – досконало проаналізувати питання компетентнісного підходу в навчанні та вивчити шляхи його запровадження в повсякденній шкільній діяльності.
Засідання методичного об’єднання
вчителів зарубіжної літератури та російської мови
Засідання №1 (серпень)
1. Аналіз роботи методоб’єднання у 2017-2018 н. р. та затвердження плану роботи на 2018-2019 н. р. (Оробець С.Ю., голова м/о)
2. Ознайомлення з нормативними документами і методичними рекомендаціями МОН України, ПОІППО ім. М.В. Остроградського щодо викладання російської мови та зарубіжної літератури у 2018-2019 н. р. (Шевченко І.В., методист ММК)
3. Навчально-методичне забезпечення викладання зарубіжної літератури та російської мови за оновленими програмами. (Шевченко І.В., методист ММК)
4. Обговорення вимог щодо ведення та перевірки учнівських зошитів, інструкції з ведення класних журналів. (Шевченко І.В., методист ММК)
5. Обговорення результатів вивчення стану виконання Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти в частині викладання зарубіжної літератури в СШ №5, гімназії імені Т.Г. Шевченка та НВК «Гелікон». Ознайомлення із наданими рекомендаціями. (Шевченко І.В., методист ММК)
Засідання №2 (жовтень)
1. Зміщення акцентів з накопичення нормативно визначених знань, умінь і навичок на вироблення і розвиток умінь діяти в конкретних умовах, застосовувати досвід у проблемних ситуаціях і досягати результату на уроках зарубіжної літератури. (ЗОШ №1 імені Панаса Мирного)
2. Наскрізні лінії як засіб інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, навчальних предметів та предметних циклів у вивченні зарубіжної літератури. (гімназія імені Т.Г. Шевченка, ЗОШ №7)
3. Підготовка і проведення І (шкільного) та ІІ (міського) етапів Всеукраїнської олімпіади з російської мови та літератури, методичний супровід написання учнями науково-дослідницьких робіт МАН з російської мови та зарубіжної літератури. (Шевченко І.В., методист ММК)
Засідання №3 (січень)
1. Звіт учителів, що атестуються у 2018-2019 н. р. (майстер-класи).
2. Типи уроків зарубіжної літератури як форми організації освітнього процесу. (НВК «Гелікон»)
3. Ментальні карти та їх застосування на уроках зарубіжної літератури. (ЗОШ №9 імені Івана Андрійовича Зубковського)
Засідання №4 (березень)
1. Результати проведення Всеукраїнської олімпіади з російської мови та літератури, захисту науково-дослідницьких робіт МАН (секції «російська мова» та «зарубіжна література»). (Оробець С.Ю., голова м/о)
2. Опрацювання нормативних документів МОН України про проведення державної підсумкової атестації із зарубіжної літератури у 9-х класах. ЗНО із російської мови. (Шевченко І.В., методист ММК)
3. Форми рефлексії на уроках зарубіжної літератури. Застосування методик зворотного зв’язку. (ЗОШ № 3) |